Ensimmäinen viikko Maltalla!

Saavuimme Maltalle sunnuntaina 4.3.2018 kello neljän aikoihin. Kuski vei meidät lentokentältä majoituspaikkaamme Santa Veneraan. Kyseiseen majoituspaikkaan emme jääneet ensimmäiseksikään yöksi, koska siellä oli todella likaista ja se oli todella huonolla paikalla. Muut asukkaat olivat myös jättäneet alusvaatteitaan lojumaan pitkin käytäviä. Aukinaisia kauppoja ei ollut lähellä, eikä meillä ollut vettä, ruokaa tai adaptereita, joten varasimme hotellin Sliemasta ja lähdimme taksilla sinne yöksi noin kahdeksan aikaan.
Heti seuraavana aamuna menimme Future Focucsen toimistolle tapaamiseen. Siellä kerroimme ongelmasta majoituksen kanssa ja meille lähdettiin näyttämään toista asuntoa. Jäimme sinne heti samana päivänä siivoamaan ja ostamaa ruokatarvikkeita, mutta illalla menimme taas hotellille, koska se oli kahdeksi yöksi varattu.
Tiistai aamuna meidät vietiin työpaikoillemme ja kaikki meistä jäi loppu päiväksi töihin. Kaikkien ensimmäiset työpäivät menivät hyvin. Tekemistä ei kellään ollut ensimmäisenä päivänä melkein ollenkaan, mutta työkaverit ovat onneksi mukavia. Töiden jälkeen haimme hotellista tavaramme ja lähdimme uudelle majoituspaikalle. Ongelmaksi uudessa paikassa osoittautui kaasulämmitin, joka ei toiminut sekä kaasuhella jota kukaan meistä ei osannut käyttää. Asunnossa oli myös todella kosteata ja kylmä, koska lämmitin ei toiminut ja sen takia kaikki lakanat, vaatteet ja paperit olivat märkiä.
Seuraavana päivänä työt sujuivat hyvin ja kaikille oli jo vähän enemmän tekemistä. Töissä pääsimme purkamaan kuormaa, hälyttämään, hinnoittelemaan ja siivoamaan. Kävimme myös töiden jälkeen Sliemassa shoppailemassa, ennen kuin tulimme takaisin asunnolle. Asunnolle tultuamme soitimme future focucseen kaasuhellan ja lämmittimen käytöstä. Sieltä luvattiin, että seuraavana aamuna joku tulee katsomaan ja näyttämään meille niiden käytön. Ketään ei kuitenkaan näkynyt aamulla sovittuun aikaan ja asia jäi hoitamatta. Torstain työpäivä meni myös samalla tavalla kuin aiempina päivinä. Töiden jälkeen tulimme kotiin ja soitin Future Focucseen siitä, että ketään ei tullut. Minulle sanottiin, että seuraavana päivänä, eli perjantaina aamulla tulee joku katsomaan puoli kahdeksalta.
Perjantai aamuna odottelimme ennen töihin lähtöä, että koska joku tulee, mutta vieläkään kukaan ei saapunut. Lähdimme töihin. Perjantain työpäivä meni kaikilla nopeasti, koska oli paljon tekemistä. Uutta kuormaa tuli paljon, eikä ollut hetkiä jolloin ei olisi ollut mitään hommia. Töistä suoraan menimme tapaamiseen Future Focucsen toimistolle, jossa he kyselivät miten on mennyt ja onko ollut ongelmia. Kerroimme kaasuhellasta ja siitä, että kukaan ei ole auttanut meitä vieläkään. He lupasivat, että yrittävät saada jonkun käymään mahdollisimman äkkiä seuraavan päivänä. Siitä lähdimme Valletan satamaan ja keskustaan kävelemään ja kiertelemään kauppoja. Illalla minulle soitettiin, että joku on nyt oven takana tulossa auttamaan, mutta emme olleet silloin vielä asunnolla ja hän ei voinut jäädä odottamaan, että pääsemme tulemaan bussilla Valletasta Hal Safiin.
Lauantaina soitin Rosannalle suoraan ja kysyin, että miksi kukaan ei ole vieläkään tullut auttamaan meitä kaasuhellan kanssa ja hän antoi minulle puhelinnumeron, johon pitää soittaa silloin kun haluamme jonkun katsomaan. Sen jälkeen lähdimme käymään Malta National Aquariumissa, jonka jälkeen kävimme sliemassa shoppailemassa. Illalla soitin seitsemän aikaan Rosannen antamaan numeroon. Puhelimessa mies kertoi, että tulee Sunnuntai aamuna yhdeksän aikaan.
Sunnuntai aamuna mies vihdoin tuli käymään ja saimme lämmityksen sekä hellan toimimaan. Tämän jälkeen lähdimme kävelemään Blue Grotolle katsomaan maisemia. Sunnuntaina illalla saatiin vihdoin tehtyä ruokaa itse ja lämmitettyä huonetta.